Barbeque

Dear Diary

På en buss, mitt ute i ingenstans någonstans på väg mellan Kambodja och Laos. Jag och en vän är de enda turisterna på bussen och ingen annan kan engelska. Bussen får självklart motorstopp och vi har ingen aning vad som händer. Vi väntar i 2 timmar och plötsligt kommer en ny buss som plockar upp endast mig och min vän. Vi kliver på och lyckligtvis är det fler turister på den bussen vilket gjorde oss tryggare. Vi börjar rulla och hinner åka i ungefär 30 min. Vi hör busschauffören skrika och börjar tvärnita, folk flyger som vantar och bussen slirar på den gropiga vägbanan. Jag är helt säker på att vi ska välta och jag kommer helt ärligt dö. Vi hör en tung smäll och jag kollar ut genom det vänstra fönstret och där flyger det, bokstavligt talat, en ko på säkert 400 pannor. Bussen stannar, chauffören plus två australiensiska killar kliver av bussen, tar ut alla väskor ur bagageutrymmet och slänger in det i bussen. Dom tar den halvdöda kossan och slänger in den i bagageutrymmet. Sedan åker vi i 5 timmar med en ko, som senare självklart avled, under oss. När vi kliver av ser att det rinner blod från luckan och 2 personer börjar spy. Chauffören sade bara ett enda ord: "Barbeque". Ingen bekännelse direkt men kul läsning!

Over & out


Kommentarer
Postat av: Ellen

jätte fin blogg ;)

2010-11-22 @ 18:29:34
URL: http://ellenaudelius.blogg.se/
Postat av: pillpill

riktigt roliga texter!

2010-11-22 @ 18:31:31
URL: http://pillpills.blogg.se/
Postat av: pillpill

jag kom precis på en, men ser inte fråga mig rutan! har du en mejl?

2010-11-22 @ 18:48:12
URL: http://pillpills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0