awkward

Kära dagbok.

Det uppstod ett roligt missförstånd när jag sommarjobbade. Jag står och tar igen mig vid ytterdörren till fabriken, för att ta lite luft, när en basig röst närmar sig bakifrån och säger högt: "eyy, mannen, hor e lägget?" "Jo, det är lugnt, lite varm bara", svarar jag, för jag trodde han skulle skicka in mig till min arbetsplats igen. "Eyy, tjännar du micke?" frågar han istället. "Tjänar mycket? Njae, sådär 100kr i timmen typ", säger jag och tror att han tycker att jag inte jobbar tillräckligt för pengarna. "Hahaha, nej, fifan, altzå, tjännar du micke, han därborta?" .. "Vadå, tjänar jag Micke?" tänker jag, vad menar han.....och så klarnar det: "jaha, om jag Känner Micke?...ja, han går på min skola." och det var den diskussionen. 

over & out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0